Nederland, rijk aan water, rijk aan historie en innovatie. Niet meer dan logisch dat Mogano Shipbuilding in dit land zich zo goed heeft kunnen wortelen.
2 Scheepsbouwers met een schat aan ervaring en ideeën besloten in 1990 zelf te gaan ontwerpen en bouwen. Het eerste project was meteen succesvol: een mahoniehouten speedboot, voorzien van alle gemakken, die zich kon meten met de grote namen in zijn soort. De toon was gezet en uit deze start kwamen aanvragen voor nieuwbouw, refits en reparaties. In de loop van tijd is een van de 2 oprichters een andere weg ingeslagen en bleef Menno Luyer de zaak voortzetten samen met zijn team. Sinds een paar jaren is Chris de Jong (die al jaren deel uitmaakte van het team) als partner ingestapt zodat hij stapsgewijs Mogano Shipbuilding kan overnemen. Hierdoor zal Mogano Shipbuilding ook in de komende jaren haar bijzondere vakmanschap kunnen voortzetten.
Vanaf het begin hebben wij traditioneel vakmanschap gecombineerd met moderne techniek en zijn we een werf waar innovatie, ervaring en reputatie hand in hand gaan. Zo hebben we aan de wieg gestaan van de bouw van de Kapiteinssloep Classic, en zijn we onder meer bekend van het bouwen van de Brandaris Barkas, de mahoniehouten Scherpelvlet, de AquaRolls en de Moganolaunch. Daarnaast hebben we vele klassieke schepen gerestaureerd en nieuwe schepen ontworpen.
We zijn een klein team dat graag in nauw overleg werkt met onze opdrachtgevers om zodoende elk schip keer op keer exact conform de wensen van de opdrachtgever te (ver)bouwen tot een uniek en maatwerk product.
'Innovators not imitators'